Дисциплина и поведение на учениците.

Публикувана на: 09.03.2008, от kombakova
Кoментари:74

Колеги каквото и да искат от нас учителите без радикални мерки за подобряване  дисциплината и поведението на учениците считам, че в училище не ни очаква нищо добро!Стига с тези права много малко от учениците учат,не се респектират от нищо,защото са сигурни ,че ще преминат в следващия клас.За униформите и парични наказания на родителите на ученици допущащи неизвинени отсъствия.Спирането на детските не решава проблема,защото голяма част от тези ученици не ги получават.Следващият път ще се включа в стачка само за права на учителите!

Коментари 74

16.09.2011 ranbosilek

Profile

Напълно ви подкрепям,явно мислещите и решителни учители трябва да вземат нещата в свои ръце.

12.11.2008 margomalinova

Profile

 

user: walegi

Всъщност дисциплината на учениците е важен фактор за нормално протичане на часовете. Особено пък ако говорим за ЕФЕКТИВНО образование.

С това съм абсолютно съгласна!

 НЕ трябва да се страхуваме да приложим и малкото , което имаме , този член 139.

 

11.11.2008 walegi

Profile

ИЗОБЩО НЕ Е НЕОБХОДИМО ДА СЕ СЪГЛАСЯВАТЕ С ВСИЧКО , КАЗАНО ОТ МЕН...ДА НЕ СЪМ ДИРЕКТОР, КОЙТО ВИ УБЕЖДАВА ЗА ЗА.... НА П.СЪВЕТ ???

ЗА ЖАЛОСТ "ТОЧНИТЕ ХОРА" СИ МЪЛЧАТ ЗА ТОЧНИТЕ ОТГОВОРИ...

поставените въпроси са актуални, ама е крайно време да престанем да си ги задаваме , а да търсим техните отговори

АЗ НЕ ВИЖДАМ ВАШИТЕ ОТГОВОРИ, А САМО "ВГЛЕЖДАНЕ В ДУМИТЕ МИ", НО НЕ И В СЪДЪРЖАНИЕТО ИМ...

елегантността на изказа ми  никога не е била силна страна.Все някакси излиза..заядливо.SadПриемете го като негативна черта на характера ми. Нищо лично.

ок. елегантността е особено състояние на духа, а не на "тялото"

11.11.2008 walegi

Profile

ИДЕЯТА Е ЧУДЕСНА, НО ЕДВА ЛИ ЩЕ СЕ ОСЪЩЕСТВИ НА ПРАКТИКА ПО-РАНО ОТ 5 ДО 10 ГОДИНИ...

10.11.2008 annie.tna

Profile

Ще добавя: проблемът с дисциплината би се решил , ако бъдат въведени онлайн изпитвания в края на 1 и 2 срок по всички предмети и за всички класове.Така без значение в кой край на Българияи  е ученикът и в кое училище учи, той ще получи една и съща оценка.Е, това ще е трудоемко за господата от министерството, но пък могат да се включат и учители в изготвянето на въпросите.Няма да е удобно и за някои по платежоспособни, които искат да купят образование за децата си, но ще е по-обективно.Какво ще кажете?

10.11.2008 annie.tna

Profile

Здравейте!Темата е интересна,мисля да споделя и своя опит.На 33г. съм и когато преди 14 г.започнах работа в едно селско училище бях само ссъс 6-7 г. по-голама от своите ученици.В ачалото имахпроблеми с дисциплината и когато имах неблагоразумието да се оплача на директора и да поискам неговата подкрепа,той ми каза да използвам ,,целия си чар и красота", за да се справя с учениците.

Какво направих: всеки час влизах с усмивка на уста,без значение дали ми е весело, опитвах се да обясня на учениците защо са в училище и какво би им помогнало това в живота.Търсех практиката в теорията и я обяснявах на възпитаниците си. Вслушвах се в проблемите им и им помагах доколкото мога.Те започнаха да споделят с мен, а и аз с тях/ доколкото  е възможно/.Това има голям ефект.На шегата отговарях с шега.Учениците започнаха да споделят с мен проблемите си и с някои други учители.Така с времето проблемите с дисциплината изчезнаха.След време ми се наложи да се прехвърля за 1 година в градско училище.Естествено и там в началото имах проблеми с дисциплината, но впоследствие те намаляха.В два от класовете се пазеше идеална тишина, а другите два все още бяха по-шумни на моменти.Направи ми впечатление, че още когато започнах един от учениците ,,ме светна",че в края на годината щели да ме принудя да им напиша 3-ки, защото били нужни бройки за 9-ти клас.

Знаете ли моделът с усмихнатата и съпричастна учителка действа само когато си искрен в намеренията си,защото учениците усещат това.Това, което е най-интересно, че ученици, с които съм имала най-много проблеми и на които съм писала по-слаби оценки ме уважават повече, отколкото тези с шестиците.Дори има един ученик, който така и не ми прости, че не му писах 6 за годината, а 5.

Днес отново работя на село и в часовете ми е тихо, не защото крещя като луда, а защото това е начинът ,по който моите ученици показват своята обич  и умважение към мен.

 

10.11.2008 annie.tna

Profile

Здравейте!Темата е интересна,мисля да споделя и своя опит.На 33г. съм и когато преди 14 г.започнах работа в едно селско училище бях само ссъс 6-7 г. по-голама от своите ученици.В ачалото имахпроблеми с дисциплината и когато имах неблагоразумието да се оплача на директора и да поискам неговата подкрепа,той ми каза да използвам ,,целия си чар и красота", за да се справя с учениците.

Какво направих: всеки час влизах с усмивка на уста,без значение дали ми е весело, опитвах се да обясня на учениците защо са в училище и какво би им помогнало това в живота.Търсех практиката в теорията и я обяснявах на възпитаниците си. Вслушвах се в проблемите им и им помагах доколкото мога.Те започнаха да споделят с мен, а и аз с тях/ доколкото  е възможно/.Това има голям ефект.На шегата отговарях с шега.Учениците започнаха да споделят с мен проблемите си и с някои други учители.Така с времето проблемите с дисциплината изчезнаха.След време ми се наложи да се прехвърля за 1 година в градско училище.Естествено и там в началото имах проблеми с дисциплината, но впоследствие те намаляха.В два от класовете се пазеше идеална тишина, а другите два все още бяха по-шумни на моменти.Направи ми впечатление, че още когато започнах един от учениците ,,ме светна",че в края на годината щели да ме принудя да им напиша 3-ки, защото били нужни бройки за 9-ти клас.

Знаете ли моделът с усмихнатата и съпричастна учителка действа само когато си искрен в намеренията си,защото учениците усещат това.Това, което е най-интересно, че ученици, с които съм имала най-много проблеми и на които съм писала по-слаби оценки ме уважават повече, отколкото тези с шестиците.Дори има един ученик, който така и не ми прости, че не му писах 6 за годината, а 5.

Днес отново работя на село и в часовете ми е тихо, не защото крещя като луда, а защото това е начинът ,по който моите ученици показват своята обич  и умважение към мен. 

10.11.2008 pepinia

Profile

user: walegi

Да оставим настарана заядливия тон , Пепиниа !

Съгласна съм.Ама това значи ли , че трябва да се съгласявам с всичко казано от Вас, за да бъде тонът ми по-малко заядлив?! И след като търсите мнения, редно е да бъдете готов и за такива, които не ще Ви харесат.В поста си, по който взех отношение (вече се питам защо ли го направих)  Вие  или Той ( извинете, ама и това не го разбрах) поставяте въпроси. Те бяха с конкретна насоченост.Надявам се да получите точните отговори от точните хора.Попитах Ви за кои идеи и предложения говорите-наистина ми беше интересно да ги развиете.Още повече обещахте: „Сега нямам време , но при удобен случай ще доразвия идеите си...”И не мислите ли, че крайно време е да престанем с прекаленото любезничене и „омекотяване” на мнения до такива, каквито ни устройват?И кому е нужно това?!Проблемите са прекалено сложни, обстановката в училище-прекалено напрегната и е време е да се изправим лице в лице с тях и без прекалено щадене на чувства да се опитаме да ги решим.Да, поставените въпроси са актуални, ама е крайно време да престанем да си ги задаваме , а да търсим техните отговори.Сигурна съм, че има колеги , които вече са ги намерили и ще се радвам да ги споделят като практика.  „Или аз съм полудял, или повечето учители в "Абсурдистан"( разбирай "БГ" ) са вече изперкали (или са достатъчно "ЗОМБИРАНИ" )...УЖАС.........”. И на този въпрос ли търсите отговор? Еднозначен е и няма начин да Ви хареса....А пък аз не бих рискувала да го коментирам.Zip it!Време е да престанем да търси врага там където го няма, колега-от едната страна на барикадата сме.Просто по различин начин усещаме нещата.И в това няма нищо лошо.С поздрав!YesП.с Какво да направя, като елегантността на изказа ми  никога не е била силна страна.Все някакси излиза..заядливо.SadПриемете го като негативна черта на характера ми. Нищо лично.

 

09.11.2008 walegi

Profile

 

Да оставим настарана заядливия тон , Пепиниа !

 

                                                          Всъщност, не става ясно какво е Вашето мнение по повдигнатите от walegi идеи и предложения ???

 

 

09.11.2008 pepinia

Profile

user: walegi

 ПЪРВОМ ДА БЛАТОДАРЯ НА Г-ЖА ПАШОВА ЗА ПРОЯВЕНИЯ ИНТЕРЕС КЪМ МОИТЕ ДУМИ  ТУК В В ТОЗИ САЙТ !!!!

ВИЕ СТЕ ПЪРВАТА...ДА СЕ НАДЯВАМ, ЧЕ НЯМА ДА СТЕ ПОСЛЕДНИЯТ, КОЙТО ЗАБЕЛЯЗВА МОЕТО ПРИСЪСТВИЕ ТУК И ПРЕДЛОЖЕНИЯТА, КОИТО ПРАВЯ...И ВЪПРОСИТЕ, КОИТО ЗАДАВАМ... 

Здравейте, колега!Първо да попитам: искате да Ви забележат или правите конструктивни предложения по тази тема?SmileАко целите първото-постигнахте го.По отношение за предложенията обаче…преди време  http://teacher.bg/cs/forums/p/3454/12506.aspx#12506   обещахте да доразвиете идеите си (тези ли имате в предвид?), но явно времето не ви е стигнало за това.Или пък аз съм пропуснала нещо...Въпросите , които поставяте са важни, но ми звучат риторично.И така формулирани от Вас имат  еднозначен отговор.Може би и затова не намират търсеният от Вас „отзвук”.Сигурна съм обаче, че вече го намерихте.Надявам се да бъде поднесен с  „елегантността” на админите.Успех!YesП.с Извинявам се, ама тази „коленопреклонна” благодарност  ми идва в повече...Zip it!