Децата със специални потребности и тяхното място

Публикувана на: 17.02.2008, от pavlina miteva
Кoментари:13

Не зная дали тук има колеги, които работят с деца със специфични образователни потребности .Днес тази тема стана модерна ,но за жалост малко са хората подготвени да дават реални мнения,адекватни предложения или насоки в тази област .Аз работя с такива деца над 20 години последните 10 от които като логопед-дефектолог в детска градина .Ще се радвам ако се свържа с колеги за да разменим опит и мнения ,а ако на някого е необходима информация или конкретна помощ бих я дала с удоволствие ,защото знам колко е трудно особено на начинаещите :))))))))))))

Коментари 13

26.10.2009 georgimark

Profile
ЗДРАВЕЙТЕ, С ОБРАЗОВАНИЕТО, КОЕТО СТЕ ПРИДОБИЛИ, МОЖЕТЕ ДА БЪДЕТЕ НАПРИМЕР РЕСУРСЕН УЧИТЕЛ НА ДЕЦА СЪС СПЕЦИФИЧНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ. ЕДИН ОТ ВАРИЕАНТИТЕ Е ДА СЕ ПОИНТЕРЕСУВАТЕ В РЕГИОНАЛНИЯ ИНСПЕКТОРАТ ПО ОБРАЗОВАНИЕ КЪДЕ ИМА РЕСУРСНИ ЦЕНТРОВЕ ЗА ОБУЧЕНИЕ НА ДЕЦА СЪС СОП И ДА ПОТЪРСИТЕ РАБОТА ТАМ. ДРУГИЯТ ВАРИАНТ Е ДА СИ ПОТЪРСИТЕ РАБОТА МОЖЕ БИ КАТО ВЪЗПИТАТЕЛ В МАСОВОТО УЧИЛИЩЕ. http://rio-sofia-grad.com/ РИО СОФИЯ-ГРАД - ЗА КОНТАКТ Адрес: ул. "Антим І" №17 София-1303 Телефони: 02/ 935 60 50 Факс: 02/ 988 39 37 Ел. поща: inspectorat@rio-sofia-grad.com РЕГИОНАЛЕН ИНСПЕКТОРАТ ПО ОБРАЗОВАНИЕТО - СОФИЯ-ОБЛАСТ адрес тел. код телефон факс e-mail и web адрес София, бул."Цариградско шосе" No125, бл.5 02 971 02 99 870 53 27 rio_sfo@abv.bg rio_sfo@yahoo.com http://www.rio26.escom.bg/

26.10.2009 selime_halim

Profile

ЗДРАВЕЙТЕ,

АЗ СЪМ СЕЛИМЕ АХМЕД ЗАВЪРШИХ ПЕДАГОГИКА ЗА ДЕЦА С ИНТЕЛЕКТУАЛНА НЕДОСТЪЧНОСТ. ЖИВЕЯ В СОФИЯ И В МОМЕНТА РАБОТЯ В ДРУГА СФЕРА(ТЪРГОВИЯ), НО МН БИХ ИСКАЛА ДА ПРАКТИКУВАМ ТОВА, КОЕТО СЪМ УЧИЛА. ЗАВЪРШИХ БАКАЛАВАРСКА СТЕПЕН ТАЗИ ГОДИНА 2009, И ЧЕСНО КАЗАНО НЕ ЗНАМ КЪДЕ ДА ТЪРСЯ РАБОТА. ПРОВЕРИХ В "МОН", НО НИЩО НЕ ОТКРИХ :(, А И В ЕЛЕКТРОННИТЕ ОБЯВИ СЪЩО НЕ ПОПАДАМ НА ТАКИВА КАДРИ. АКО МИ СЪДЕЙСТВАТЕ МНОГО БИХ СЕ РАДВАЛА. БЛАГОДРЯ

09.10.2009 georgimark

Profile
Можете да видите и това. http://www.integracia.org/

09.10.2009 nascar11

Profile

Zdravei!~

Rabotq v sferata i mi e mnogo trudno s cqlata tazi dokumentaciq ...

Bih vi bil blagodaren ako se svarjem i obmenim informaciq po koqto i da e tema. Oshte sam nov, no sigurno moga da debatiram po nqkoi temi, a ishte se radvam da polucha nqkoi otgovori ot vas. tova mi e poshtata: bonev76@mail.bg.

 

12.05.2009 neva

Profile

Попаднах на този сайт за специална педагогика:               http://www.specialeducationbulgaria.com/

06.10.2008 roshe

Profile

[AngelРаботя с такива деца.Но много зависи от диагнозата  и спецификата на заболяване , резултатността на работата ни.Защото сред тях има и хипер активни-опасни за себе си и околните. Винаги,обаче, съм мислела,че е дълбока грешка и  заблуда това начинание на МОН.Мисля си ,че спец.училища са по-подходящи,специалистите,които  обучават тези деца-по адекватни от нас. А то...Разпродадоха  останалото и посягат на най-беззащитните.Защото свършиха  лагрите,опитните полета,даренията  от ниви,които притежаваха училищата и които МОН  разпродаде или ,,интегрира" в туристически  сгради  и  винарни.DevilЖалко,че преди година всичко се сведе до парите .А  за проблемите в училище злонамерено се премълча.Tongue Tied

06.10.2008 mtrad

Profile

Отношението на МОН????

http://www.capital.bg/showblog.php?storyid=559800

NoTongue Tied

03.07.2008 das56

Profile

звучи грубо-предполагам провокативно,вероятно от близък на такова дете или от слагач да се хареса на внесения модел

хубаво е да се адаптират,но на какма цена ако децата са с интелектуални отклонения*то зецата с неустойчиво внимания са проблем за педагога

за мен е престъпления спрямо интелигентните зеца-за котио няма шанс или се лишаван от шанса да търсят максимяма си в потенциала

може да се мключват в дисциплини с деъности-пеене,рисуване и т.н.-тогава чмогат да с търсят резултати

в другия случай се засилват комплексите за деца,които схващат различието си и трудността да усвоят материала,да не говорим за риска за другите деца*и до днес с ужас си спомням на почивка как такова дете толкова силно удари дъщеря ми,(е тя кашла дълго и се притесних много-не можем да потискаме едни за сметка на други-с цялото ми разбиране към родителите на тези деца

или не разбирате целта да се снижи образователното ниво и само за хората с пари да се даде възможност децата им да получат добро образование

защо пак се гледа едностранчиво от масата така и не разбирам-а все си мислех,че болшинството учители са умни и няма да се примирят с унищожаването на образованието

25.02.2008 pavlina miteva

Profile

 Моето лично мнение е ,че са необходими адаптирани образователни програми респективно изисквания ,за децата със специфични образователни потребности ,макар и подчинени на общообразователните според националните изисквания ,те трябва да имат свой облик.Само дето не вждам кой би се заел с изготвянето им ,като се знае колко малка представа имат хората от които зависи това :) Така ,че колеги предлагам ние с каквото можем да си помагаме и това е ....

 

24.02.2008 masvera

Profile

Първото ми образование е олигофренопедагогика в ВПИ Благоевград. Работила съм 6г. в ПУ. Имам втора диплома предучилищна  педагогика. работя в детска градина, подготвителна група, 28 деца, 2 от,който със специални образователни потребности. Много добре знам за какво говорите. Когато децата са "смесени", голяма възрастова група, голям брой се работи още по-трудно. Работиш по образователните стандарти с голямата част, адаптираш съдържанието за другите деца. всичко трябва да е амалгама. Учителите умеят да балансират и слаломират-добрите навярно.