Институции

Нужна ли е цялата тази лавина от GDPR-мейли? В повечето случаи – не

Добрата новина: може да спрете да се занимавате с всеки имейл, свързан с GDPR (новия регламент за защита на личните данни), ако искате да останете във връзка с подателя. Лошата новина: преди всичко, не би трябвало да сте получили тези имейли (повечето от тях).

След като новите правила на ЕС за защита на личните данни влязоха в сила, експертите казват, че няма нужда потребителите да са крайната приемаща страна на лавината от имейли, които се стовариха в електронните им пощи тази седмица, пише базираният в Брюксел сайт „Политико”.

„Ако в миналото сте дали своето съгласие да получавате маркетингови имейли на дадена компания, това съгласие е все още валидно”, заявява Фредерик Боргесиус от Free University Brussels, цитиран от “Политико”.

Европейските власти за защита на личните данни, които заседаваха в петък в Брюксел и ще са отговорни за прилагането на Общия регламент относно защитата на данните(ЕС 2016/679), подкрепиха това мнение.

Компании, които разпращат съобщения с искане да се поднови дадено вече съгласие, могат да се окажат сега в сложна ситуация, казва Аарон Тантлеф, адвокат в областта на личните данни във “Foley & Lardner”. “Много от компаниите, които са изпратили имейли с искане за съгласие, забелязват, че започват да губят значителна част от своя мейл лист. Докато някои от получателите ще отговорят утвърдително и ще дадат съгласие, има много хора, които казват „не”, а друг значим процент от хора не отговарят въобще”, добавя Тантлеф.

Както и много други, той също така признава: „дори на мен ми писва, когато получа 152 подобни имейла за един ден”.

Източник: mediapool.bg