Тревожна тенденция при връзката учител-ученик

Публикувана на: 10.11.2017
Кoментари:1

В следващите 5 години около 40% от учителите ще достигнат пенсионна възраст, а половината от новопостъпилите педагози напускат училище преди края на втората си година. Тревожната статистика представи Нели Колева от фондация „Заедно в час“ по време на конференция, посветена на привличането на качествени кадри в образователната система.

Познанията на днешните деца в областта на новите технологии често са по-големи от тези на техните учители и за тях този тип класно-урочно обучение, което не се е променило от 19-ти век е неадекватно, обясни Нели Колева. Затова губят мотивация да учат, а това от своя страна отказва учителите:

„Тревожна тенденция, която ни кара да смятаме, че хората, които стават учители, не са адекватно подготвени за реалността в класната стая. Най-добрите образователни системи се опитват да отговорят на нуждите на всяко едно дете. Не се опитват да ги обучават по калъп и не се опитват да им вменяват, че някой става или не става“, каза Колева.

Един от основните проблеми е голямата възрастова разлика между учители и ученици, каза министърът на образованието Красимир Вълчев. „По-голямата част от учителите са родени през 60-те години на миналия век. В първи клас постъпват ученици, родени през 2010 г. В едни такива динамични времена тези поколенчески разлики поставят допълнително предизвикателство пред образователната система“, посочи министър Вълчев.

Начинът за справяне с това предизвикателство, според министър Вълчев, е увеличение на учителските възнаграждения, по-малко бумащина и повече свобода в работата.

Източник: dariknews.bg


Коментари 1

Влез за да коментираш
13.11.2017 vihren55

Нещо взе да става банално!Финландия, та Финландия!Смея да твърдя, че голяма част от учениците до седми клас не умеят да печатат на кирилица. Налага се, аз да печатам и да им пращам есетата за литературни конкурси. Какъв проблем е голямата разлика в годините!По-възрастните учители имат повече професионален и житейски опит, отдавна вече умеят да работят с новите технологии, но децата са преситени с информация и,честно казано, си ги мързи, защото ученето има и развиваща функция!Бумащината е голяма/оценките се пишат в бележниците, хартиен дневник, електронен дневник/, свободата е ограничена от учебни програми, разпределения, брой ученици...Нека да дойде този, който може да приложи индивидуален подход при 26 ученици, и да ми покаже!

Коментари във Facebook

Търси в Teacher.bg