М. Неков: Образованието трябва да следва развитието на цифровизацията

Публикувана на: 03.10.2017
Кoментари:0

 Снимка: mnekov.eu

„Трябва да се промени образованието спрямо динамиката, която се наблюдава в 21 век от гледна точка на цифровизацията, от гледна точка на уменията, които се търсят от бизнеса, тъй като сега има повече теория, а хората нямат умения”. Това заяви в Бургас евродепутатът Момчил Неков, съобщиха от пресцентъра на БСП.

Основната цел на неговото посещение в града бе да представи доклада си, на който е бил докладчик в Европейския парламент – „Нова европейска програма за умения – възможности и предизвикателства на национално и регионално ниво”. По време на провела се кръгла маса Момчил Неков обясни, че има проблем с ранно отпадащите от училище деца. Според него целта е този процент да бъде под 10 %.

„До 2011 г. успяхме да стопим този процент до 11 на сто, а сега отново се покачва. В Европа има 70 млн. хора, които нямат основни умения по четене и писане, както и по математическа грамотност. Целта на доклада ми е в държавите-членки  на ЕС да се обърне внимание на уменията, които трябва да придобият хората, не само на знанията, защото знанията могат да бъдат усвоени отвсякъде, ако имате точните умения. И бизнесът търси това – работа в екип, да можеш да работиш в динамична обстановка ” – посочи Неков. Това, по неговите думи, представлява цифровата грамотност и трябва да се върви в тази посока.

„Това, че младите хора имат смартфони и влизат в интернет, не означава, че са цифрово грамотни. Да си цифрово грамотен, означава да можеш да боравиш с информацията, която се предоставя в динамичния свят, т.е. да знаеш къде точно да намериш определената информация и да различиш мнението от факта. Това е основният проблем. Това, че някой ти е казал мнение, не означава, че е факт. Получава се много голямо объркване в интернет. Трябва да знаеш как да боравиш най-точно с информацията” – каза Момчил Неков.

Според евродепутата нашите учители трябва да се преквалифицират, защото те също имат много големи предизвикателства как да обучават децата на дигитални технологии. Той допълни, че училищата имат дигитална инфраструктура, но това не означава, че така се помага на децата.

Източник: investor.bg


Коментари 0

Влез за да коментираш

Коментари във Facebook

Търси в Teacher.bg