Мнения

Министър Вълчев: Увеличението на учителските заплати не е предизборно или следизборно заиграване

Увеличението на учителските заплати не е предизборно или следизборно заиграване, нито опит да се потушат евентуални стачки. Това каза на брифинг министърът на образованието Красимир Вълчев, предаде Агенция „Фокус“.

„В още една точка на днешното заседание на МС увеличихме праговете, съобразно 15-процентното увеличение от 1 септември, по Националната програма за оптимизация на училищната мрежа, в която се възстановяват извършените разходи за обезщетяване на училищата, така че да се възстановяват тези средства за обезщетение и при по-високи размери на допълнителните възнаграждения и на предоставените средства за работно облекло. Тези 80 млн. лв. са достатъчни за увеличение на основните заплати и допълнителните възнаграждения. Предлагаме и увеличение на процента на диференцирано заплащане от 3,5% на 4%, като се надяваме, че по-нататък ще направим още едно увеличение“, коментира Вълчев.

Той уточни, че правят и още едно изменение и то е да отрегламентират допълнително възнаграждение за учителите, които участват в екипи за съвместна работа на институциите. „Вторият вид допълнително възнаграждение е за допълнително обучение за ученици, които не са придобили основните компетентности или за деца в предучилищна възраст, които не владеят майчин език“, добави той.

Образователния министър поясни, че нямат конкретни искания от страна на синдикалните организации за увеличения. „Този ангажимент не е предизборно или следизборно заиграване или опит да се потушат евентуални стачки, то е реакция на основните предизвикателства, пред които сме изправени като общество“, подчерта Вълчев.

По думите му традиционно има недостиг на учители по информационни технологии, английски език. „През следващите години вече имаме осезаем недостиг на учители по математика. Очакваме да почувстваме недостиг и по природните дисциплини. В по-малки и по-отдалечени места е трудно да се привлекат добри и мотивирани учители, защото един млад човек трябва да жертва част от социалната си среда, която би имал в големия град“, допълни той и поясни, че затова ще предложат Механизъм за допълнително диференцирано финансиране на училищата и детските градини в малки населени места, като тези в Северозападна България, Родопите и малките гранични общини.

Източник: focus-news.net