Татяна Дикова: Предстои ремонт на философията на делегираните бюджети

Публикувана на: 07.07.2017
Кoментари:0

 Снимка: bloomberg tv

За една учебна година 21 хил. деца са излезли извън системата на българското образование. Не е ясно обаче дали всички те са отпаднали или някои от тях са отишли със семействата си в друга държава. Но дори и едно дете да е отпаднало, това е повод за тревога и повод да се търсят причините за това.

Такова мнение изрази пред Bloomberg TV журналистът и зам.-директор на Националното издателство за образование и наука „Аз Буки“ към МОН Татяна Дикова. Според госта в студиото децата отпадат от образователната ни система далеч не единствено заради дадени етно-културни характеристики. За това допринасят и редица други фактори като икономическите такива, както и това, че много семейства остават децата си у нас, докато те работят в чужбина.

„Въпросът не е в това, колко пари се дават за образование, а в кои сфери точно се дават и какво ще бъде получено срещу тях“, категорична бе Дикова.

„Предстои един ремонт в т.нар. делегирани бюджети. Преди няколко дни имаше форум, започнаха обсъждания“, информира тя. „Делегираните бюджети доведоха до много положителни страни в българското образование. Само между 2007 и 2010 благодарение на него заплатите на учителите скочиха с между 15% и 20%. Директорите се научиха да бъдат мениджъри на своите училища. Но както виждате, заради този модел излизат неграмотни деца“, допълни зам.-директорът на „Аз-буки“.

„Именно заради това предстоят промени във тази философия. Какви ще бъдат те, тепърва ще се решава, не без ролята на самите участници в образователния процес“, посочи Дикова.

Източник: bloombergtv.bg


Коментари 0

Влез за да коментираш

Коментари във Facebook

Търси в Teacher.bg