Щом не могат да спрат децата да влизат в час с мобилни телефони, по-добре да намерят начин да използват устройствата в образователния процес. Това призова зам.-кметът на Пловдив Стефан Стоянов участниците в третата регионална конференция на началните учители „Училището – място за деца”. На нея преподавателите от Пловдивска област споделиха успешни практики в направленията базово ограмотяване, използване на информационните технологии в клас и личностно развитие
„Години наред опитваме да извадим телефоните от класната стая. Загубихме тази битка. Ако е така, нека превърнем това в предимство”, обърна се Стоянов към педагозите. И изтъкна, че всички световни образователни платформи имат мобилни приложения.
В пловдивски училища вече се ползват някои от тях, като дигитално е и преподаването, и писането на домашно. Предстои този почин да се разшири в още заведения. Гордеем се с 5% от децата, които са първенци в олимпиади и състезания, но наш дълг е да подготвим и останалите 95 на сто, подчерта зам.-кметът.
Експертът по начално образование Васка Атанасова съобщи, че нивото на грамотност е много диференцирано в различните училища и паралелки в областта, но навсякъде има деца без базови знания.
Тъй като в начален курс законът не предвижда повтаряне на клас, неграмотни ученици продължават нагоре и така има дори четвъртокласници без основни знания, които минават в 5. клас. За да се преодолее това, тя препоръча индивидуален подход и прилагане на алтернативни методи за ограмотяване на децата, а за педагозите – нестандартни форми за обмяна на опит от типа майсторски класове и онлайн обсъждания от типа „световно кафене“. 45 начални учители са били и на обмен в Будапеща.
Източник: marica.bg