Институции

Ново 20: Таблетът бил вреден за успеха в училище

Таблетът намалявал успеха в училище, твърдят „американски учени“, които в продължение на повече от половин година наблюдавали поведението на ученици от трети ди пети клас, разказва НоваТВ.

Тези, които ползвали традиционните офлайн методи на учене и забавление освен всичко друго живеели и по-здравословно, което също е фактор в проучването.

„Децата работят с модели и в един момент това се получава като модел, който се внедрява в психиката на детенцето”, обяснява пред медията психологът Бети Койчева.

Специалистите са категорични, че безконтролния достъп на децата до електронните устройства е грешка, но родителите са склонни да го позволят, за да си спечелят малко спокойствие в края на работния ден.

„Не можем да кажем, че трайно трябва да отречем компютрите, таблетите и другите технологични средства защото всичко крайно е вредно – колкото повече забраняваш на едно дете  – толкова повече ще го провокираш да го използва, а не трябва!“, пояснява Койчева.

„Технологиите, употребата на таблети имат много добър резултат при деца с дислексия, със специални образователни потребности – по-бързо и по-лесно възприемат буквата, приемат образа по-лесно, така че нищо крайно не мога да споделя като извод”, категорична е Теодора Иванчева, начален учител.

Едва ли са нужни седем месеца за ново изследване обаче, за да се отбележат и други ползи. Например таблетът ще реши трайно проблема с тежките раници, ще позволява достъп до облачните услуги, което ще спести пари. Ще даде възможност и да се стига до знанията по съвременен, интерактивен начин, който във всички случаи през 21 век е по-ефективен от методите от преди 20 г. Необходимо условие за успешна работа обаче е квалифициран преподавател, който да знае как да използва предимствата на съвременните технологии.