Ученици

36 процента от слабите ученици нямат вкъщи компютър

Повече от 1/3 (или 36%) от учениците, получили най-слабите оценки по четене нямат вкъщи комютър, показва анализът на резултатите на българчетата по четене на PISA, проведено през 2009 г., пише „Сега“.

Децата, получили оценки над средните за страната, имат у дома си компютър, заедно с допълнителна литература като учебници и речници. Изключението, което потвърждава тенденцията са 4% от тях, които не използват IT машините от дома.

В същото време обаче става ясно, че комлютърът не е достатъчна придобивка за получаване на по-големи знания. Това се доказва от факта, че броят на децата, които го използват през 2009 г. е много по-голям от този през 2000 г. И въпреки това резултатите не са повлияни особено.

Анализът на PISA измерва и индекса на семейното благосъстояние на учениците, който се основава на техните отговори дали децата имат вкъщи собствена стая, компютър, интернет, мобилен телефон, DVD плейър, цифрова камера, климатик и др.

Въпреки, че материалното благосъстояние не е първи фактор за нивото на четене, все пак около 16% от всички ученици с най-ниските резултати нямат основни материални ресурси като баня и телефон например.

Близо 2/3 от провалилите се на теста пък нямат класическа литература вкъщи. Някои нямат и никакви книги.

Едва 2 % от децата, постигнали най-високите резултати, пък не притежават такива книги.