Второ национално състезание по Информационни технологии ще се проведе от 26 до 28 март 2010 г. в гр. Благоевград.
Състезанието се организира от VII СОУ „Кузман Шапкарев” – Благоевград, РИО – Благоевград, ЮЗУ „Неофит Рилски” – Благоевград и Община – Благоевград. Домакин на състезанието е VII СОУ „Кузман Шапкарев”.
Състезанието се състои в защита пред комисия на проекти по следните теми:
- “Моят роден край – познат и непознат”,
- “Великите събития на ХХ век”,
- “Изкуството и моят свят” и
- “Многоезична Европа”.
Направленията за участие в състезанието са:
- V – VIII клас:
- “Уеб сайт”,
- “Мултимедийни приложения”
- IX – XII клас:
- “Уеб сайт”,
- “Мултимедийни клипове”,
- “Flash приложения” и
- “Интернет приложения”.
Всеки екип разполага с 15 мин. да представи проекта си, като 5 мин. от тях са за въпросите на журито и публиката. Представянето се оценява от с от 0 до 100 точки. Общия сбор на точките се получава като се съберат 20% от оценките за представянето и 80% от оценката на проекта.
Прием в университета ще бъде предложен на отличените участници в ХІІ клас от ЮЗУ „Н. Рилски” – Благоевград.
От 2010 година състезанието е вписано в календара на дейностите на Съюза на математиците в България.
Организаторите съобщават, че съставът на журито се състои от представители на реномирани висши учебни заведения, автори на учебници и учебни програми.
Цели на състезанието:
- да се разширят и задълбочат практическите и приложните умения на учениците за компетентно използване на информационните технологии при решаване на проблеми от различен характер;
- да се стимулира самостоятелното разучаване на непознат софтуер и работата с нови компютърни системи;
- да се популяризират чрез тематиката забележителностите на страната през погледа на учениците;
- да се насърчава създаването на авторски материали за Интернет пространството, в които се засягат проблемите на младите хора;
- да се популяризират най- красивите природни забележителности и туристически обекти на територията на страната в Интернет чрез създаването на уеб сайтове;
- да се създава учебен софтуер с интердисциплинарен характер, който да се мултиплицира в обучението;
- да се поощряват най-добре представилите се ученици чрез предоставяне на възможност за прием във ВУЗ без конкурсен изпит при заемане на призово място.