Мнения

Светът на приказното – един ИТ урок

Как да мотивираме децата да учат с интерес и да ходят с желание на училище? Със сигурност има възможност ИТ да направят обучението по-интерактивно и интересно, да ангажират децата на 100% и учебното съдържание да се поднесе по един нов и интригуващ начин.

Днес един открит урок във 2 в клас (с класен ръководител Румяна Неминска) на столичното 97 СОУ „Братя Миладинови“, едно от пилотните училища, в които този начин на обучение вече е факт, показа как днешното образование може да се възползва от средствата на ИТ.  Всичко, което е необходимо, е желание от страна на учителя, 1 компютър и 1 проектор за целия клас и по 1 мишка за всяко дете.

Урокът бе посветен на света на приказното – децата разказваха за любими герои от приказки, обсъждаха кои да основните елементи на приказките и какви са приликите и разликите между фантазно и приказно. Накрая гласуваха какви са детските фантазии – според повечето от тях,  мечтите са свързани с доброто. Впечатлена от ентусиазма и мотивацията на децата, г-жа Милка Коджабашиева, заместник-министър на образованието, младежта и науката, дари на учениците проектор и преносим компютър.

Начинът на преподаване е базиран на софтуерния продукт „Енвижън“, разработен за целите на началното и основното образование от екип студенти-бакалаври от Tехнически университет – София, с който те представиха България на световните финали на състезанието „Imagine Cup 2009“, организирано ежегодно от Майкрософт.

Пилотният проект се реализира в 137 СОУ „Ангел Кънчев“, София, Люлин – 2 клас с учител Десислава Миленкова, 97 СОУ „Братя Миладинови“ – София, Люлин, с учител Румяна Неминска и в  училището в кв. Божурище.

Дилян Русев, член на екипа, създал „Енвижън“, сподели, че това  е софтуерна система, създадена да улесни учителите при тяхната работа. „Всеки ученик е ангажиран с работа със системата, без да се крие зад личния си монитор, а напротив – работейки заедно с останалите, състезавайки се с тях или създавайки екипи. Софтуерът не измества читанката, а напротив – позволява на учителя заедно с учебните тетрадки и помагала най-ползотворно да използва съвременни информационни технологии, за да поднесе учебния материал и да провери дали той е усвоен успешно. Целта ни е дадем възможност с много малко необходими ресурси за оборудване на класната стая да се направи обучението приятно, забавно, ефективно,“ добави той.

„Проектът Енвижън е доказателство, че идеите, които вдъхновяват студентите за участие в  Imagine Cup, могат да бъдат успешно реализирани и наистина да променят света, в който живеем. Важно е образованието да е адекватно на заобикалящия ни дигитален свят и с технологиите на Майкрософт това се случва днес, а не в някакво далечно и неопределно бъдеще.“

Състезанието Imagine Cup се организира от Майкрософт и се провежда за девета поредна година, като в него участват студенти от цял свят. От старта на регистрацията досега са се регистрирали 740 човека от България, състезателите са 32. За първи път имаме участници във всички категории на състезанието. Imagine Cup насърчава младите хора да използват въображението и креативността си за създаването на технологични иновации, които могат да променят света. Участниците в Imagine Cup имат възможността да се състезават в следните 5 категории: Софтуерен дизайн, Вградени системи, Разработка на игри, ИТ предизвикателство, Дигитални медии.

Категорията Софтуерен дизайн има локален финал, който ще се проведе в София през април 2010 г. Квалификационните кръгове за всички останали категории се провеждат онлайн.

Победителят от локалния финал в категория Софтуерен дизайн и класиралите се в квалфикационните кръгове на останалите категории участват на световния финал на Imagine Cup във Варшава.

 

Видео филм от открития урок във видео галерията