Училища

97 СОУ в София е едно първите със системата Envision

На 17 февруари 2010 г. в столичното 97 СОУ „Братя Миладинови” (www.97-sou.com), в ж.к. Люлин, се проведе открит урок с присъствието на заместник министъра на образованието г-жа Милка Коджабашева и представители на Регионалния инспекторат по образование, на който беше демонстрирано новаторско преподаване в началното училище – с използването на информационни технологии. Новаторският модел на преподаване се извършва чрез системата Envision, разработена от български студенти от ТУ – София и класирала се на финала на престижното международно технологично състезание Imagine Cup.

 

Технологията Envision е внедрена в 97 СОУ „Братя Миладинови” с помощта на Майкрософт България.

 

Envision представлява система за обучение в началното образование, при която всички деца в класната стая притежават мишки, свързани с единствен компютър, който е свързан с прожектор. Курсорът на мишката на всяко дете се визуализира на екрана с различен цвят и образ. Показващото се на дисплея на компютъра, се прожектира на бял екран, намиращ се пред учениците в класната стая. Учениците изпълняват с мишките си поставени задачи и дават верния отговор на въпроси, поставени по различен начин. Резултатите на всяко дете се записват автоматично от софтуера и се класират след приключване на задачата. Мишките в класните стаи на 97 СОУ са безжични.

 

Задачите, поставяни на децата, не се ограничават само до отговаряне на въпроси в открит тест (въпрос с избор между няколко дадени отговора), а и в групиране на снимки на базата на асоциациите, които те създават, и по този начин се отговаря на зададен от учителя въпрос; изписване на верния отговор с виртуална клавиатура; описание на базата на прожектираното на екрана и мн. др., което прави преподаването с Envision разнообразно и богато на възможности. Предимствата на подобна система са, че

  • привлича вниманието на учениците,
  • превръща учениците в активна страна и те не са просто слушатели, отговяващи рядко на въпроси,
  • участват всички ученици, за разлика от традиционната форма на обучение,
  • в урока се въвежда интересно за децата съдържание,
  • ученето по този начин е по-лесно и е забавно,
  • и насърчава творческото мислене.
 

Системата, прилагана в столичното 97 СОУ „Братя Миладинови”, не заменя печатните учебници, а ги допълва.

 

По време на открития урок също така стана ясно, че учениците се научават да работят със системата много лесно и много бързо се ориентират на екрана.