Мнения

С Microsoft MultiPoint един компютър се ползва от цял клас

По време на образователната конференция BETT 2010 в Лондон корпорацията Microsoft е разкрила две нейни нови решения, базирани на платформата й MultiPoint, които позволяват един компютър да обслужва много ученици едновременно.

 

Новият Windows MultiPoint Mouse Software Development Kit (SDK) 1.5 е напълно безплатен и предоставя възможност на софтуерните разработчици да създават интерактивни приложения, позволяващи едновременно до 25 ученика, всеки от които с отделна мишка, едновременно да използват един компютър.

 

Корпорацията също така представи Microsoft Mouse Mischief – инструмент, също базиран на MultiPoint, който е предназначен за учителите чрез него да създават интерактивни PowerPoint слайдове за преподаване на уроците в класната стая.

 

Предназначението на двете решения е, както чрез тях училищата да намаляват значително разходите си за компютъризация, използвайки споделени компютърни ресурси, така и да могат лесно да използват интерактивни средства в преподаването.

 

MultiPoint SDK вече е наличен безплатно за целия свят и всеки софтуерен разработчик може да го свали от тук: http://www.microsoft.com/multipoint/mouse-sdk/.

 

Бета версията на Microsoft Mouse Mischief също е налична за безплатно сваляне – http://www.microsoft.com/multipoint/mouse-mischief/. Окончателната версия ще бъде налична по-късно тази година.

 

Чрез Mouse Mischief учителите могат да превръщат PowerPoint слайдовете в интерактивни, така че напр. всички ученици, включени в един компютър с отделни мишки, могат да отговарят на въпроси, избирайки верния от няколко предоставени отговора. Това позволява на учителите да създават собствено електронно интерактивно учебно съдържание. Mouse Mischief предоставя равен достъп на учениците до компютъра, така че не е възможно отделни ученици да доминират, нито да има ученици, оказали се в неравнопоставено положение.

 

През миналата година Mouse Mischief е бил въведен пилотно в 200 училища в Азия и учителите са били ентусиазирани, защото учениците са отделяли повече внимание на работата в час и са били част от обучението, а не само пасивни наблюдатели. Учениците също така харесват да работят с компютър в час.