Вълчев: С камерите в градините само ще демотивираме учителите

С поставянето на камери в детските градини само ще маскираме истинския проблем, ще демотивираме учителите, ще изпаднем  в спиралата с технически средства да продължаваме да търсим изгубеното доверие. Това обяви пре бТВ министърът на образованието Красимир Вълчев по повод скандала с агресията към деца в детска градина „Брезичка” в Бургас.

Той определи поведението на възпитателите, заснети със скрита камера, като непрофесионално и осъдително. По думите му няма как директорът и другите учителите да не са знаели за случващото се. Нищо не остава скрито с камери или без камери – училищата и детските градини трябва да намерят механизмите за вътрешна регулация, уточни министърът.

Относно разпоредбата деца от ромските махали да бъдат насочвани към паралелки извън района, в който живеят, Вълчев смята, че приемането на това като привилегия е неправилен прочит. Той уточни, че разпоредбата е на ниво обществено обсъждане и предстои да бъде прецизирана. По думите му това е политика, която се прилага и сега от общините и тя е важна мярка срещу сегрегацията.

Междувременно, министърът отговори писмено и на въпрос на депутата от БСП Ирена Анастасова относно комунизма в учебниците. Научна коректност, обективност, балансираност и методическа целесъоразност. На това, според министър Вълчев, се опирала утвърдената от него програма по история и цивилизация за 10-ти клас, срещу която скочиха от БСП заради обстоятелството, че част от уроците засягат и периода на комунизма.

Въпреки че от левицата нададоха глас срещу новата програма в края на миналата година, се оказа, че проектът й е бил достъпен още от 2016 г.

„Заради обществената чувствителност към програмите по история и цивилизация още в началото на 2016 г. бяха проведени много срещи с учители, експерти, представители на академичната общност и на училищни настоятелства от всички региони в страната. През април 2016 г. работен вариант на програмата по история, заедно с останалите програми за 10 клас, бяха публикувани на сайта на МОН“, обяснява Вълчев.

На 3 септември 2016 г, непосредствено преди обявяване на общественото обсъждане на проектите за нови програми, отново е била проведена поредна работна среща с учители, експерти, учени. Освен това на сайта на МОН е бил публикуван електронен адрес, на който да се изпращат предложения за допълнение или изменение на програмата.

В крайна сметка обсъжданията на програмата с учители и представители на академичната общност са продължили до януари 2018 г. „Новите учебни програми, включително и по история за отделните класове, са резултат от съвременните образователни ценности, насочени към постигането на ключови компетентности“, обобщи просветният министър.

Източник: btvnovinite.bg/ dnes.bg

Коментари във Facebook