ВМРО към МОН: Махнете извращенията от учебниците

Нека не лъжем децата, че геноцидът „Баташко клане“ е другарско „сборичкване“ между братски народи! Този апел отправи заместник-председателят на Комисията по образование и наука в 44-ото Народно събрание и заместник-председател на ВМРО – Българско национално движение доц. д-р Милен Михов. Той изпрати отворено писмо до министъра на образованието и науката Красимир Вълчев в навечерието на 24 май.

В апела си към министър Вълчев преподавателят по история във ВТУ „Св. Св. Кирил и Методий“ настоява за сформирането на комисия, която да направи обстойна проверка на учебния материал във всички учебници и учебни помагала, по които ще учат децата през учебната 2018-2019 година.

Патриотът настоява тази комисия да се съобрази и в процеса на работата си да наблегне на разпоредбите на чл. 5, ал. 1, т. 2 от Закона за предучилищното и училищното образование, която гласи, че основните цели на предучилищното и училищното образование са съхраняването и утвърждаване на българската национална идентичност.

„Изключително належащ е преглед на учебното съдържание и за фактически грешки, недопустими текстове и продуктово позициониране“, казва още Михов в писмото си. Той настоява да се обърне внимание на учебните помагала, тестовете за самоподготовка, работа в клас и на всички изпитни материали, включително и за граматически и концептуални пропуски.

„Уважаеми г-н министър, в навечерието на най-българския празник – 24 май, настоявам държавата – в лицето на МОН, да обърне внимание на запазването на националната идентичност и култура, на съхранението на чистотата и автентичността на българския език и запазване на духа на светското образование в България. Нека отдадем почит на българските учители, на българските будители и просветители, които са били част от Възраждането в мрачните години на Османското робство и са станали двигател на национално-освободителните битки, на които дължим днешната свободна и независима България“, се чете в писмото на доцента, което продължавава:

„Именно заради тях и техните последователи – днешните преподаватели, както и в името на бъдещето на нашите деца и благото на Родината, ние трябва да направим необходимото да прочистим учебниците, учебните помагала, тестовете за самоподготовка и изпитните материали от абсурдните примери  като: „българите живели свободно и свободно говорели езика си и изповядвали вярата си“ (по време на турското робство); пълна подмяна на историята за Освободителното движение; разкази за светеца Хасан; задачи по математика с примери за баба Несран и внучката ѝ Гюлтен; недопустимият пример за жители на махалата, които били изкарани на митинг, на който получили знамена и кебапчета; уроци за хамбургера, в които са изброени всички световноизвестни марки вериги за продукта; примери за майката, която пие определена марка бира или вечеря „салата с ракия“; уроци за исляма, многоженството и неравнопоставената роля на жената в обществото; пилешки език в тестове по български; песни на турски и цигански в учебници по музика или с текстове за миски и мутри и т.н. и т.н. (за съжаление вече имаме лоши примери за грешки и в тестовете за матурите от вчера)“.

Затова заместник-председателят на Комисията по образование и наука в 44-ото Народно събрание иска да се обърне внимание и на съдържанието откъм граматически, фактически и концептуални грешки.

„Г-н министър, живеем във времена, в които религиозната, езикова и културна идентичност на нациите на Стария континент са изправени пред сериозно изпитание. Ставаме свидетели на недопустими гаври с нации, които са на хиляди години. Именно запазването на българското, на родната история, език и фолклорна идентичност в неподправен вид е въпрос на родова чест и оцеляване на българския род.

Ние дължим на децата си да ги учим как да бъдат стойностни хора и достойни граждани, а не да ги объркваме с продуктово позициониране, да им налагаме нехарактерни модели на подражание и да им обясняваме, че геноцидът Баташко клане е другарско сбиване между братски народи, съжителствали в мир, културно и религиозно братство, например. Нашите наследници трябва да познават историята, езика и културата ни такива, каквито са ни съхранили 1400 години“, завършва писмото на доц. Михов.

Източник: dnes.bg

Коментари във Facebook